• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73589
+
-

مرغ از بازار یاسوجی‌ها پرید

سناریوی تهی شدن بازار یاسوج از مرغ دوباره تکرار و باعث گلایه مردم شد. به گزارش مهر، هفته گذشته برای چندمین بار طی ماه‌های اخیر، بازار یاسوج از مرغ تهی شد.

این موضوع تا جایی پیش رفت که سفره‌های مردم شهر یاسوج از مرغ خالی شد. اما باید چرایی این موضوع برای چندمین بار به شکل اصولی واکاوی شود. ماه رمضان در اوج نذورات مردم، مرغ از بازار یاسوج پر ‌کشید و در شب‌های قدر مردم با مشکل روبه‌رو شدند.دلیل این موضوع قیمت پایین مرغ به نسبت سایر مناطق و قیمت مصوب مرکز عنوان شد. 

چهارم خرداد ماه سال جاری مدیر کل جهاد کشاورزی استان گفته بود: با اقدامات انجام‌شده، پوشش مناسب و کامل تأمین گوشت مرغ را در روزهای آتی خواهیم داشت. «الیاس تاج‌الدینی» با بیان این‌که عدم کشتار در روزهای جمعه از جمله مشکلات موجود در حوزه تأمین گوشت مرغ محسوب می‌شد عنوان کرد: با تاکید بر تأمین مناسب نیازهای بازار، کشتار و توزیع در روز جمعه نیز هدف‌گذاری شده است.

در ادامه، معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن، تجارت استان با بیان این‌که متولی مرغ و دام زنده سازمان جهاد کشاورزی است اظهار کرد: نظارت بر قیمت مصوب در سطح خرده‌فروشی و نظارت بر بازار وظیفه صنعت و معدن است و با توجه به ضرورت حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، مکالماتی با حوزه اتحادیه مرغداران و متولیان انجام گرفته است. «روح‌الله باقری» به افزایش قیمت مرغ زنده اشاره کرد و گفت: قیمت مرغ زنده در کشور با افزایش روبه‌رو شده است. 

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: مشکل تأمین گوشت مرغ گرم برطرف و توزیع انجام خواهدشد.با رایزنی و تلاش‌های انجام‌گرفته و به زبان ساده‌تر، پادرمیانی باعث فعالیت عاملین کشتار مرغ و توزیع در بازار شد. اما این پایان ماجرا نبود و اوایل مرداد ماه سال جاری نیز وضعیت کشتار و توزیع دچار نوسان شدید شد و تکرار تحریم کشتار مرغ را شاهد بودیم.

طی همین روزها مجددا اقداماتی برای کنترل بازار انجام گرفت که خروجی‌اش توزیع مرغ با قیمتی بالاتر بود. اما این پایان ماجرا نبود و پایان مردادماه نیز قصه پنج‌شنبه‌های بدون مرغ را در این شهر تداعی می‌کرد، تا کمبود‌ها به شکل ملموس‌تری در این بخش نمود پیدا کند. عدم تثبیت این قیمت و فراز و نشیب‌های توزیعی در کوتاه‌مدت و بلندمدت می‌تواند آسیب‌های بیشتری به این بخش وارد کند و بی‌شک ضربه اساسی آن بر گرده مردم با قدرت خرید پایین خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید